Maak van medewerkers change agents

Je verwacht dat medewerkers positief en kritisch meedenken over hoe de visie vertaald kan worden naar de dagelijkse praktijk. Ze kunnen hierbij wat handvatten gebruiken. Bijvoorbeeld over proactief zijn, over de snelheid van verandering en over zelfzorg.



Een helpende hand op het juiste moment

Reorganisatie op til

De organisatie zit in zwaar water. Er komt een reorganisatie aan met heel wat ontslagen. Dat zijn lastige tijden met veel onzekerheid. Het sociaal overleg is volop bezig. Dat kost tijd. In afwachting van heldere beslissingen en meer duidelijkheid, geven we de medewerkers alvast wat handvatten:

  • Hoe reageren mensen op heftige verandering?
  • Wat als ... een oefening met scenario planning
  • Wat kan helpen? Hoe ondersteun je elkaar?

Ze waarderen dat er op deze manier ruimte is om te bespreken wat er gaande is, zonder in een klaagzang te belanden. Ze voelen dat de organisatie hen niet in de steek zal laten.



Proactief zijn en je ideeën delen

ActeeChange voor medewerkers

Alle leidinggevenden kregen een opleiding over change management met de ActeeChange simulatie. Dat heeft veel in beweging gezet. Ze zijn er heel enthousiast over, en willen hun medewerkers iets soortgelijks aanbieden.

We ontwikkelden een nieuw scenario voor ActeeChange, specifiek op maat van medewerkers. Want zij hebben een belangrijke rol op te nemen tijdens de vele veranderingen die op de organisatie afkomen. Maar ze zien niet altijd hoe ze die rol constructief kunnen invullen.

We werken met de medewerkers rond thema's als

  • proactief zijn,
  • open en nieuwsgierig communiceren,
  • het evenwicht zoeken tussen loyauteit aan je team, focus op de taak, en zelfzorg,
  • veerkracht: wat helpt op momenten dat het lastig is?



Meer weten?

We hebben hier veel over te vertellen. Dus bel of mail, en we vertellen je er graag meer over. Het fijne is dat we dan meteen ook je eigen casus of vraag kunnen bespreken. Tot snel?

Klaar voor een babbel?